SAUNA IN FLAT VEROORZAAKT BRAND

 

Op het balkon van de woning in Apeldoorn waar zondag brand woedde is het een dag later één grote ravage.  Sauna oorzaak van brand in Apeldoorn. Maar mag dat eigenlijk wel, een sauna in je flat? De brandweer bevestigde vanmiddag dat brand in de woontoren aan de Apeldoornse Abraham Kuyperstraat zondag veroorzaakt is door een sauna. Een technische storing in de kachel van de zweetruimte was de boosdoener. Arnoud Heins 14-01-19, 21:27 Laatste update: 15-01-19, 06:10 Maar mag dat eigenlijk wel een sauna in je flat? Die vraag rees na de ramp. Woordvoerder René van der Neut laat weten dat de brandweer daar geen voorschriften over heeft. ,,Wij kunnen wel adviseren. Maar juridisch gezien kunnen wij niet, zoals bijvoorbeeld de politie, een verbod opleggen.’’

Op het balkon van de woning in Apeldoorn waar zondag brand woedde is het een dag later één grote ravage.

BRON

Volgen hem kunnen gemeenten er wel wat over vastleggen in bouwvergunningen. Persvoorlichter Esther Naber zegt dat daar in Apeldoorn geen sprake van is. ,,Je kunt het het beste vergelijken met een open haard. Het mag gewoon.’’
Ook de Vereniging van Eigenaren (VvE) zou er een stokje voor kunnen steken. Een VvE-bestuurslid van de het appartementencomplex aan de Abraham Kuyperstraat vertelt dat daar in het huishoudelijk reglement niets over opgenomen is. ,,Ik heb ook gelezen dat dat gezegd is. Maar dat is echt een broodjeaapverhaal.’’

Laat een reactie achter


OPMERKING - U kunt dit gebruikenHTML tags en attributen:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>